tirsdag 4. mars 2014

Creating a News Broadcast Digitally: Group task

Her kommer en oppgave som vurderer kommunikativ og digital kompetanse for elevene på Vg1. Elevene lager en nyhetssending som de leverer som en video. Vurderingskriterier er også inkludert i oppgaven. Takk til Ingrid Vik, Marthe Steigler, Viktoria Glomnes og Rosy Arnesen for at jeg fikk lov å dele videoen deres slik at andre kan se hvordan de løste oppgaven. Jeg takker også min tidligere kollege Anne Marit Nielsen som delte idéen til oppgaven med kollegaen Richard Minde, som videre delte idéen med meg. En stor takk til Hanne Bjerke Vasshaug for samarbeidet med å utvikle vurderingskriterier til oppgaven.  
Oppgaven har absolutt overføringsverdi og kan lett brukes i andre språkfag både på Vg1, Vg2 og Vg3. Du kan se videoen her:  
Here is brilliant task which assesses the communicative and digital competence of the learners of the English Language. Learners create a news broadcast which they hand in as a video file. The assessment criteria are also included in the document. I also have the permission of four of my students to upload their work/video as a sample video that shows how they answered this task. Thank you Ingrid Vik, Marthe Steigler, Viktoria Glomnes and Rosy Arnesen. I must also thank my colleague Anne Marit Nielsen who shared this task with another colleague Richard Minde who further shared it with me. And a big shout out to Hanne Bjerke Vasshaug for her input in developing the assessment criteria. You can see the video here: 


2 kommentarer:

  1. Fantastisk opplegg! Vil gjerne prøve det ut med mine elever :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Opplegget har jeg prøvd i flere klasser både på yrkesfag og studiespesialiserende med stor suksess.
      Lykke til :-)

      Slett